Litt om mitt hobbyliv.

En gang for lenge, lenge siden, fant jeg på å finne ut om jeg kunne fylle alfabetet med de forskjellige teknikker jeg har vært innom i mitt hobbyliv. Har vel ikke klart å fylle det helt, men det er ikke langt unna. Er fortsatt interessert i å lære nye teknikker, så det kan hende alfabetet blir fyldt en gang. Ikke alle teknikkene er lært med hell, bare så det er sagt.

torsdag 6. august 2015

Maling på tre. Gjenbruk.



Her er et lite prosjekt med gjenbruk, eller oppussing, om man vil.
Bestikket ble kjøpt i bruktbutikk til 1 kr. pr stk. Håndtakene av tre var lakket en gang, men var ikke særlig pene. Pussing med sandpapir måtte til. Pussa først med et ganske grovt sandpapir, deretter et finere et.  Etter første lag med maling, ble skaftene pusset igjen med enda finere sandpapir.


Så ble siste laget malt med vannbaserte akrylfarger. Til slutt fikk de et lag av vannbasert lakk. Grunnen til at jeg køpte det bestikket, er at delene er veldig lette. De skal nemlig i bobilen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar