Litt om mitt hobbyliv.

En gang for lenge, lenge siden, fant jeg på å finne ut om jeg kunne fylle alfabetet med de forskjellige teknikker jeg har vært innom i mitt hobbyliv. Har vel ikke klart å fylle det helt, men det er ikke langt unna. Er fortsatt interessert i å lære nye teknikker, så det kan hende alfabetet blir fyldt en gang. Ikke alle teknikkene er lært med hell, bare så det er sagt.

onsdag 3. juni 2015

Dukkemakeri

Det er blitt noen få dukker etter hvert som lysten til å lage dem har kommet og gått. Noen har jeg laget av cernit helt fra bunnen av. Andre er reborn-dukker. 




Denne dukken; Ofelia, Falt jeg loddrett for. Den ble bestilt på nett, og det tok 3 måneder før hun var ferdig laget og her hos meg. Så ble det maling, hår (mohair stukket inn med nålefiltnåler) og kropp. 
Ikke minst fikk hun øyne.

 



  


Liten vakker fot........................
Klærne er strikket litt røffe i høstfarger. En bit av en kvist er blitt knapp.








Alle detaljer som f.eks negler er malt på.







Ofelia ble da ei søt lia alvejente...


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar